dilluns, 2 de maig del 2011

Esquema de manifest

Proposo dinamitzar el debat sobre el manifest que hauríem d'aprovar al més aviat possible muntant els següents debats en paral·lel, cadascun dels quals elaboraria un apartat del manifest excepte el darrer que discutiria com integrar i prioritzar els apartats:

1.- rebuig a les retallades (sous, plantilles, oferta de programes...)
2.- rebuig als increments de taxes
3.- contra la mercantilització de la universitat i a favor de restituir-li el caràcter de servei públic
4.- per a una universitat nacional al servei del redreçament del nostre poble
5.- per la transparència en la gestió de les universitats i contra la corrupció
6.- per la democratització de les universitats

7.- presentació del manifest i discussió de l'ordre en què han d'aparèixer els diversos apartats precedents o bé si cal afegir-ne o treure'n algun.

Suggereixo que d'entrada feu les vostres aportacions en forma de comentaris en aquest post i quan n'hi hagi uns quants sobre algun dels apartats, els individualitzaríem en un debat específic per agilitzar-ho.

2 comentaris:

  1. Uno de los problemas principales de las universidades públicas (eso dicen de la UB a la que pertenezco) es la falta de dinero, y parece que muchas de las decisiones que se toman estan sujetas a ello.
    Creo que quejarnos por que nos suban un % relativamente bajo de la matrícula no es algo importante, cuando hay cuestiones mas cruciales que resolver en la universidad. ((y no digo q no deba haber unos límites lógicos para las subidas en vista a X años))


    Cuando se habla de mercantilización, ¿De qué se habla? La universidad es una institución que sirve mas allá de todo, para mantener una sociedad competitiva dentro de los mercados nacionales y internacionales. ¿Alguien no quiere ser competitivo?

    La universidad desde la investigación debe ser productiva y mercantil, porque entre otras cosas tiene gente capacitada para aportar más a la sociedad de lo que lo hace ahora.
    A parte debe ser sensible a los cambios de roles que profesionales tienen dentro de la sociedad, especialmente en el terreno de las humanidades. Ante estos cambios, debemos ser flexibles.

    ResponElimina
  2. blog públic:

    http://reconstruimlapublica.wordpress.com/

    ResponElimina